gdzie jest
serce dzwonu

Projekt polegał na wykorzystaniu czujników piezoelektrycznych do wydobywania fal dźwiękowych z dzwonów-pomników. Uczestnicy instalowali czujniki na dzwonach, podłączali je do rejestratorów i słuchawek, co pozwalało im usłyszeć dźwięki wydobywające się z pozornie nieczynnych dzwonów.

Istotnym aspektem projektu było ukazanie dzwonów jako nośników historii – świadków ważnych momentów w dziejach Polski, takich jak wojny, przesiedlenia, zwycięstwa, żałoba i radość. Dzwony stały się punktem wyjścia do analizy historycznej, pozwalając uczestnikom na tworzenie ciągów przyczynowo-skutkowych i głębsze zrozumienie różnych okresów historycznych.

Projekt miał również wymiar edukacyjny, łącząc w sobie elementy fizyki, matematyki, wiedzy o kulturze, historii i muzyki. Podczas warsztatów uczestnicy poznawali zasady akustyki, działania czujników piezoelektrycznych oraz relacje między teorią a światem rzeczywistym. Była to próba stworzenia interdyscyplinarnej lekcji, w której nauka i sztuka łączyły się, pomagając zrozumieć trudne zagadnienia w angażujący sposób.

działania

Działania w ramach projektu obejmowały:

  1. Lekcję o różnych formach niepełnosprawności, podczas której uczestnicy tworzyli pomoce dydaktyczne dla swoich rówieśników z dysfunkcjami.

  2. Warsztaty z budowania interaktywnej instalacji, w których dzieci współpracowały z architektami i projektantami.

  3. Spotkania z rodzicami i terapeutami, podczas których analizowano istniejące pomoce terapeutyczne i tworzono nowe, dostosowane do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami.

W projekcie uczestniczyli również profesjonalni projektanci – Artur Gosk, Kosmos Project i Pani Jurek – którzy zaprojektowali i wykonali nowe pomoce terapeutyczne. Zwieńczeniem działań było przekazanie stworzonych materiałów Ośrodkom Terapeutycznym.

Projekt został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Urzędu m.st. Warszawy.

Stowarzyszenie „Z Siedzibą w Warszawie”

ul. Grochowska 287/16

03-842 Warszawa
NIP: 1132770422
KRS: 0000332672